13 Mars !

Hejsan Hoppsan =).  Jag vaknade av att Pappa kittlade mig =P, då gick jag upp och åt gröt och macka.  Det var risgrynsgröt och bröf med ost,smör och marmelad och ett glas apelsinjucie. Efter det tog jag på mig och gick iväg till skidskolan.Det var verkligen UNDERBAT väder  -4 och SOL < 3 Där började vi med att åka sexstolen upp och jag å en kompis fick dela säte för det blev lite kaos när en ''kärring'' kom och trängde sig på =/ och när vi kom av  liften tog vi en knapplift till toppen. Där åkte vi Kloker (tror jag den heter) och så kom vi ner till trestolen,den stannade mitt i så  den började gunga och snurra så jag och Frida och Jenny  nästan blev lite illamående men den gick igång igen och vi snackade om Chocken och andra svarta backa =).När vi kom av så åkte vi störtlopp till den nedredelen av  toppen , jag vann faktist ;).
Vi åkte blåbärsslingan ner till  samlingsplatsen.
-Imorgon ska vi hoppa och raila i Junior Dreamparken! Är det någon som är rädd??? undrade Jenny<3
Efter skidskolan åkte jag och Pappa ner till JDP*.Och sedan tog vi sexstolen upp till toppenViåkte västbacken några gånger och så stannade vi och fikade mackor. Efter ett tag så åkte vi hem och åt middag (hamburgare) och vilade lite. När vi hade vilat ett tag så åkte vi ute igen först åkte vi ner 2ggr i JDP*Efter det såtog vi sexstolen upp och åkte i Väst några åk och där fick jag testa på en Selftimer ,en riktig storslalom bana med tidtagning jag fick 58,42.När vi hade åkt där några ggr så åkte vi i Nord ett tag. Och vi slutade  slalomdagen med några åk i Västbacken. Sedan gick vi hem och lämnade skidorna och så gick vi iväg till After Ski på Utsikten där jag träffade jag några av mina skidskolepolare ,dom var Wilma,Ida och Frida.Jag tog en coola och Pappa tog en ÖL. Innan vi gick hem så gick vi in på InterSport där Pappa kollade på hjälmar fast det fanns bara för barn.=P  Till kvällsmat åt jag makaroner och köttbullar, det var gott.Jag har läst precis, Gömstället av Mårten Sandén. Den är jätte bra. Nu sitter jag här och skriver och ska snart kolla på film så ha det fiint så kommer ett inlägg imorgon =) 


PUSS O KRAM<3

* JDP=Junior Dream Parken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0