♥ Kladdkaka :) ♥

Hej typ förra veckan bakade jag en kladdkaka (första gången)
och den blev faktist riktigt god !
Jag hittade Receptet på internet när jag tyckter
min syrras recept vad konstigt ,hahah < 3
Vill ni ha receptet?
Haha ni får det ändå :)


P.S ta en stor kastrull , jag tog en liten och det blev väldigt svårt
att röra i hop alltsammans sedan :P

KLADDKAKA

10-12 bitar

Ingredienser:
100g smör
 
[jag tog margarin och det går lika bra]
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
2 ägg
3 dl socker.

Sätt på ugnen på 175 grader.
Låt smöret smälta i en kastrull.
Ta kastrullen från värmen.
Tillsätt de övriga ingredienserna och
rör om tills allt ät välblandat.

Häll smeten i en smord form , gärna
löstagbar botten. Grädda i ugnen i
ca 30 - 35 minuter ! Kakan blir låg
och skall vara lite kladdig i mitten.

Låg tårtan på ett serveringsfat
[eller något liknande :P ]
Pudra över med florsocker.
[ det behövs inte göras ]

Serveras med lite vispad gräddae.,
men det går bra utan !


Sätt igång och baka vett ja :D


image60


BILD; Så blev min kaka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0